Sunny day at Giant’s Castle

We worden wakker rond achten. De zon schijnt uitbundig. Het uitzicht vanuit ons bed is werkelijk prachtig!

Na het ontbijt doen we een nieuwe poging. We wandelen naar de Main Cave om de schilderingen te bekijken. Nu was de gids er wel. In twee ‘grotten’ treffen we inderdaad een aantal schilderingen van de San (bosjesmannen). Dit vredige volk is uit het gebied verdreven door de Boeren en de kolonisten. Afstammelingen leven nu nog in Lesotho (een klein koninkrijk op het plateau hierboven) en in de Oost-Kaap.

Na het bezoek aan cave willen we eigenlijk nog wandelen. Cecile voelt zich echter niet helemaal lekker en houdt sowieso niet zo van lopen. Het wordt ons overigens afgeraden de uitgestippelde route te lopen vandaag. Ze gaan daar namelijk stukken grond aan het afbranden. Dat doen ze hier op grote schaal, we zagen het bij Blyde Canyon en in St. Lucia ook. Zo houden ze ook de bermen laag. Een heel gek gezicht en zeker niet mooi. In de middag zien we inderdaad de rookpluimen…

We lopen dus een kortere route langs de rivier en pauzeren een uurtje op een grote steen aan de waterkant. Ondanks dat het maar een graad of 14 is, is het in de zon heerlijk.

De middag brengen we door bij ons huisje. Rody leest wat in de zon. Cecile en ik spelen 2 x 6 potjes Yatzee. We eindigen op 1-1.

De vleesstokjes die we gisteren op de braai hadden waren gemarineerd met mierzoete marinade. Ze zagen er zo lekker uit, maar het was echt niet lekker. Dus hebben we, geheel tegen onze principes, al het vlees in de vuilnisemmer gegooid. Daarna hebben we de spareribs en de steak die we voor vandaag hadden gekocht lekker opgegeten. Die waren dan weer erurgh lekker. De koelkast is dus leeg, er is geen winkel in de buurt. Dus dan maar uit eten. Geen straf 😉

Deze aap zat vanmorgen lekker te smikkelen… (niet onze vuilnisbak).

Morgen rijden we naar Tendele. Onze laatste slaapplek van deze reis. Onderweg gaan we nog zip-linen. Het is een drie uur durend programma, dus we verwachten er wel wat van. Je kunt je voorstellen dat vooral Cecile daar zeer naar uitkijkt.

Bookmark the permalink.

One Response to Sunny day at Giant’s Castle

1. Jan en Marijke says:

Ja dat uitzicht is iets wat je wel vaker wilt hebben. Gordijnen open de hele nacht zodat je zonder uit bed te stappen kunt genieten zodra je je ogen opent. Leuk een kaart te ontvangen met een prachtige leeuw. Geniet morgen van het zip-linken. Liefs