Terug in de tijd

Leuk zo’n Japanese style kamer, maar lekker slapen doet het niet. Het matje is dun, de vloer keihard en het kussen is van kersenpitten (of iets in die trant). Om 6.30 uur gaat de bel. Blijkbaar tijd om te staan. We zijn het er geen van drieën mee eens….. Het ontbijt wordt echter om 7.30 uur geserveerd, dus we staan om 7.15 uur toch maar snel op. Even later wordt er al op de deur geklopt.

Het ontbijt bestaat uit miso soep, gerookte zalm, een soort gefrituurde aardappelhamburger, een kommetje rijst, wat koolsla, ei en wat zeewierbladen om de zalm, ei en rijst in te rollen (en dat allemaal met stokjes). Ik vind het heerlijk, al is het wel wat veel zo op de vroege ochtend. Rody en Cecile, die allebei toch al geen ontbijt fans zijn, worstelen moedig en eten wat ze lekker vinden.

Ontbijtje op z’n Japans

Na het ontbijt rusten we nog even op de kamer, Cecile pakt een douche en dan vertrekken we. Het is vandaag weer erg warm. Het zweet gutst werkelijk uit alle poriën van ons lichaam. We drinken flink wat water. De eerste twee kilometers van de wandeling gaan omhoog. Soms lekker in de schaduw, soms in de volle zon. We passeren bamboebosjes, huizen, rijstvelden en lopen grote stukken door het bos. Onderweg kopen we water, want dat is het enige waar we echt behoefte aan hebben… De wandeling leidt ons langs een theehuis waar alle wandelaars gratis thee kunnen drinken. Een donatie wordt op prijs gesteld uiteraard. We drinken groene thee uit kleine kommetjes. Contact leggen met de man die de thee schenkt is moeilijk. Japanners behandelen hun klanten echt als koning, maar zijn wel gesloten.

Magome

Een bel om de beren te verjagen… net als in de VS natururlijk weer geen beer gezien…

Groene thee

De wandeling is zo’n 8 kilometer en brengt ons, langs kleine riviertjes en watervalletjes, naar Tsumago. Een klein postdorpje waar de tijd heeft stilgestaan. We wandelen tussen de houten huisjes en strijken neer in een van de café’s. We eten wat en sluiten af met een lekker koud ijsje. Om weer terug te wandelen is het echt veel te warm, dus we pakken de bus naar Magome waar we de rest van de middag ontspannen doorbrengen.

Vanavond maar noodles uit een pakje. Morgen vervolgen we onze reis. We gaan een dagje naar Nagoya waar we waarschijnlijk het kasteel gaan bezoeken.

Bookmark the permalink.

One Response to Terug in de tijd

1. Marijke & Jan says:

Geweldig die geslotenheid van de mensen. Schiet lekker op, maakt het wel spannend. Komen we wel waar we naartoe willen? Jullie reis is fantasties, wij reisen mee.